Interview Peter Verleg

Interviewvragen leden, oud-leden en nieuwe leden VICK

Naam: Peter Verleg
Bedrijf: Awesome & Sparkles te Hapert
Functie: Eigenaar/directeur

Hoe lang ben jij al lid van het VICK?
Eigenlijk pas een paar maanden, sinds dit voorjaar. Ik werd lid voor de Corona-lockdown. Daardoor duurde het even voordat ik mijn eerste VICK-bijeenkomst bijwoonde.

Vertel eens… hoe ben je bij het VICK terechtgekomen?
Martijn Buijtels en Jeroen Hermans van het VICK-bestuur benaderden mij om mee te helpen met de visualisering van de aangepaste identiteit van het VICK. Dit op aanraden van een ander VICK-lid. De bedoeling was om het concept van de nieuwe identiteit uit te werken en de nieuwe website hiermee in te richten. Het was een enorm plezierig gesprek en het klikte. Ik had er meteen een goed gevoel bij en zij ook. Het VICK is toen met mij in zee gegaan. Zo kwam ik erachter wat een leuke partij het VICK is en ik sloot me erbij aan.

Wat is voor jou de toegevoegde waarde van het VICK als ondernemersvereniging?
Het allerbelangrijkste vind ik om nieuwe mensen te leren kennen. Als je zakelijk mensen leert kennen, hoop je altijd dat je er bedrijfsmatig ook iets mee kan. Dat hoeft niet altijd voor verkoop te zijn, maar kan ook inkoop zijn. Kennis opdoen en je verder geholpen voelen als ondernemer. Het is ook een goede manier voor mij om nieuwe relaties te krijgen en aan klanten te komen. Het VICK zit in de Kempen, ik kom zelf uit de Kempen en ons kantoor zit ook alweer een tijdje in de Kempen. Ons bedrijf doet zaken door heel Brabant, maar ik vind het wel prettig om in het gebied waar ik vandaan kom zakelijk te netwerken. Ik vind dat het VICK daar perfect bij past.
Heb je inmiddels al aan de toegevoegde waarde van het VICK mogen ‘proeven’?

Wij zijn erg actief met campagnes in de Kempen. Wat ik grappig vind is dat ik sinds kort een nieuwe klant heb, waarvoor ik een concept en website heb uitgewerkt. Ik vroeg aan deze klant hoe hij bij mij terechtkwam en ook deze klant was naar mij doorverwezen via een Kempisch bedrijf. Het frappante eraan is, is dat ik het Kempische bedrijf in kwestie niet ken. Door het VICK-lidmaatschap ontstaan nieuwe waardevolle connecties. Soms connecties waarvan je het bestaan niet eens wist, dat blijkt maar weer. Er is reuring dat is het belangrijkste.

Ben je bij elke VICK-bijeenkomst aanwezig?
Als het kan wel. Er zijn natuurlijk altijd momenten dat het niet uitkomt. Ik probeer er in ieder geval altijd te zijn. Ik ben niet bij een club om niet aanwezig te zijn, dus ik doe wel mijn best om er te zijn. En juist als het VICK iets organiseert dat ‘out of my comfort zone’ is, moet ik ernaartoe, want ik kan dan alleen maar verrast worden. Ik heb er zin in!

Kun je ons vertellen waarom jij als ondernemer doet wat je doet?
Inmiddels zit ik 16 jaar in de reclame. Ik begon binnen de traditionele marketing: advertising in kranten. De opkomst van Internet maakte ik van nabij mee. Wij zijn altijd een creatief bedrijf geweest. Kim, mijn partner, en ik hebben dit samen vorm gegeven door creatieve concepten uit te werken. Kim is onze hoofd designer en artdirector. Zij is inmiddels UX-designer, waarbij zij haar designkwaliteit combineert met de techniek van user experience. Voor de marketing online is dit van belangrijke toegevoegde waarde: wat doen mensen/bezoekers op een website? Waar klikken ze wel/niet op? Wij monitoren dat ook en passen websites daarop aan. Dit alles met als doel het gebruik van een website te verbeteren.

Waarom zijn jullie destijds Awesome & Sparkles begonnen?
Onze passie is creativiteit en branding. Zelf ben ik echt een ondernemer: ik ben eigenwijs en ik weet wat ik wil. We hebben heel veel plezier bij wat we doen. We zijn online branding gaan doen, omdat we bij de nieuwe marketing (data gedreven) de originele creatieve marketing misten. Deze creativiteit was vroeger wel aanwezig bij de oudere reclamebureaus. Wij hebben daar een combinatie van gemaakt: Awesome & Sparkles – online branding. Een combinatie van de traditionele marketing met de huidige online marketing.

Wat vind jij van die combinatie de toegevoegde waarde?
Omdat ik uit de traditionele marketing kom, vind ik het heel gaaf dat je alles kunt meten. Als je een sterke website wilt, ben je niet klaar na het bouwen ervan. Je moet bezoekers krijgen op je website en dat kun je meten. Je kunt campagnes voeren en hoe creatiever/beter die campagnes zijn hoe meer bezoekers je haalt. Als je meer bezoek op je website hebt, haal je daar ook meer business uit. Dit combineer je weer met social media. Dus: campagnes voeren, een sterke website en actief zijn op social media leidt tot een grotere online vindbaarheid en zichtbaarheid. Content gericht marketing voeren: Hoe vaker je een product op een aantrekkelijke manier aanbiedt, hoe groter de kans dat je dit product verkoopt. Wij creëren verkoopkansen.

We hebben twee soorten klanten. Er zijn klanten die op zoek zijn naar verkoopkansen, dus omzet. Zij zijn op zoek naar hun klanten en hebben hier hulp bij nodig.

Als tweede groep hebben we onze social mediaklanten, die willen hun bedrijf trots online laten zien met een goede website en social media. Bij de social mediaklanten speelt vaak mee dat ze niet weten hoe ze het moeten doen, dat ze er geen zin in hebben of dat ze er geen tijd voor hebben. Daarom bieden wij ook ‘marketing handjes’ aan deze klanten: websites vullen, onderhouden, social media en campagnes voeren.
Wat is jouw toegevoegde waarde voor het VICK? Heb jij een expertise die je vrijblijvend zou willen delen met de leden van het VICK?
Voor workshops en lezingen over branding en online branding kun je bij mij terecht. Hoe kun je sterker online voor de dag komen? Ik ben zelf ook SEO-specialist en maak hiermee websites beter vindbaar. Ik vind deze onderwerpen erg leuk en ik praat er graag een keer over bij een VICK-expertisebijeenkomst.

Wat doe jij op dit moment voor het VICK?
Eerst hebben we de nieuwe VICK-stijl ontwikkeld. In die stijl hebben we de nieuwe website gebouwd. Deze website onderhouden we. Als er nu externe online/offline uitingen zijn zoals een nieuwsbrief, LinkedIn postberichten, uitnodigingen, felicitatiekaarten, waardebonnen etc. dan geven wij daar vorm aan. We zorgen dat de communicatie online en offline eenduidig en in dezelfde stijl/vorm is. Wij doen de online en offline branding van het VICK.

Naast je werk heb je ongetwijfeld ook hobby’s (of iets wat je graag doet) waar wij nog niets over weten. Welke zijn dat en waarom zijn dat jouw hobby’s? Wat trekt je erin aan?
Natuurlijk! Ik heb twee kinderen, waarvan eentje van anderhalf jaar oud. Best een drukke tijd en tegelijkertijd het leukste wat er is, dus daar ben ik graag mee bezig. Daarnaast schrijf ik ook graag, maar dan vooral fictie. Niet voor mijn werk. Ik ben bezig met het schrijven van een boek, een mysterie. Daarvoor moet ik het echt hebben van de wat rustigere periodes. Dan kan ik heerlijk schrijven en mijn fantasie zijn werk laten doen

Verder golf ik graag, sport ik met vrienden, houd ik van gezellig uit eten en vakantie.

Hoe kwam je erbij om een boek te gaan schrijven?
Ik lees graag en ben verslaafd aan verhalen. Of het nu een film, video, boek of spel is: ik duik er helemaal in en vind daar ook altijd iets van. Ik las altijd een bepaald soort boeken en daar miste ik ooit dingen in. Ik houd heel erg van de periode van Frank Sinatra en Dean Martin, en Hollywood. Helaas vond ik daar geen boek over met een verhaal dat in die tijd speelde. Toen bedacht ik dat ik dat verhaal zelf ging schrijven en daar ben ik nu mee bezig. Het is een boek wat zich afspeelt in 1957 in Hollywood. Het is een ‘mysterie’, dat vind ik het leukst. Als ik het boek geschreven heb, wil ik er ca. 1.000 stuks van laten drukken en die geef ik aan iedereen cadeau die ik ken en die het leuk vindt om te lezen. Ik heb er geen commerciële doelstellingen bij, maar als ik straks het boek uitgeef en één iemand vindt het leuk, dan is mijn missie geslaagd.

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET VICK?

Wil je weten wanneer wij jou als Kempisch ondernemer uitdagen om je horizon te verbreden? Wanneer wij jouw expertise nodig hebben om inzicht te krijgen? Wanneer je mensen leert kennen die jij interessant vindt, en die ook interesse hebben in jou? Wanneer jij ongegeneerd achterover kunt leunen en ontspant bij een heerlijk diner en interessant onderwerp? Laat je aangenaam verrassen door het VICK nieuws!

Nieuws voor ondernemers door ondernemers, met o.a.:
– Wie is het VICK? Leden stellen zich voor en delen waardevolle informatie;
– Wat doet het VICK? Een overzicht van onze bijeenkomsten en evenementen;
– Wat vindt het VICK belangrijk? Wij onderzoeken de belangrijkste thema’s op ondernemersgebied en delen actuele informatie.
Ontdek het VICK en ontmoet interessante ondernemers in een ontspannen setting.

VICK NIEUWS

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET VICK?

Wil je weten wanneer wij jou als Kempisch ondernemer uitdagen om je horizon te verbreden? Wanneer wij jouw expertise nodig hebben om inzicht te krijgen? Wanneer je mensen leert kennen die jij interessant vindt, en die ook interesse hebben in jou? Wanneer jij ongegeneerd achterover kunt leunen en ontspant bij een heerlijk diner en interessant onderwerp? Laat je aangenaam verrassen door het VICK nieuws!

Nieuws voor ondernemers door ondernemers, met o.a.:

–    Wie is het VICK? Leden stellen zich voor en delen waardevolle informatie;

–    Wat doet het VICK? Een overzicht van onze bijeenkomsten en evenementen;

–    Wat vindt het VICK belangrijk? Wij onderzoeken de belangrijkste thema’s op ondernemersgebied en delen actuele informatie.

Ontdek het VICK en ontmoet interessante ondernemers in een ontspannen setting.

VICK NIEUWS