Interview Ad van de Put

Interviewvragen leden, oud-leden en nieuwe leden VICK

Naam: Ad van de Put
Bedrijf: Screenlink B.V. te Eersel
Functie: Mede-eigenaar met als specialisme: Marketing & Sales

Hoe lang ben jij al lid van het VICK?
Sinds dit jaar, vanaf maart 2020. Ik ben echt een jong lid.

Vertel eens…hoe ben je bij het VICK terechtgekomen?
Wij zaten met ons bedrijf eerst in Eindhoven en daar ben je één van de vele bedrijven in een heel groot arsenaal van bedrijven. Je valt niet echt op, je bent als het ware anoniem. Toen wij naar Eersel kwamen, wat natuurlijk een veel kleinere gemeenschap is, wilden wij graag connectie maken met de Kempische bedrijven. Dit wilden we via een netwerk doen. Vervolgens zijn wij, via Internet, op zoek gegaan naar een aantal netwerken.

Wat ons van het VICK aanspreekt, is dat het de wat grotere bedrijven zijn, die zelf een bedrijfspand hebben. Er zit wat meer ‘body’ achter: ze kunnen geld investeren en hebben vergaderruimtes. Onze potentiële klantengroep zit bij het VICK. Daarnaast bevalt ons de manier waarop ze evenementen en activiteiten organiseren, professioneel zijn en van tevoren een screening c.q. intakegesprek doen. Zodat niet zomaar elk bedrijf zich aansluit bij het VICK. Je ziet bij het VICK de wat grotere ondernemers, de directeuren en die zijn, wat ons betreft, gewoon veel interessanter.

Wat is voor jou de toegevoegde waarde van het VICK als ondernemersvereniging?
Vooral het in contact komen met andere, diverse ondernemers uit de regio, die binnen onze doelgroep vallen. Er is ook geen concurrentie voor ons binnen het netwerk van het VICK, want wat wij doen, doet verder niemand.

Kun je ons vertellen waarom jij als ondernemer doet wat je doet?
Wij doen dit nu vijf jaar: schermen, software, installatie en presentatiesystemen: narrowcasting. Het vak Narrowcasting bestaat al 25 jaar, maar was tot vijf jaar geleden alleen maar toegankelijk voor grote bedrijven met hoge budgetten. De software was duur en je had dure computers en schermen nodig. De markt voor narrowcasting was erg beperkt. Wat ik en mijn zakelijk partner Geert Philipsen op de markt wilden zetten, was een concept voor het midden-kleinbedrijf. Uitgangspunt was om ook de bakker, slager en fietsenmaker de mogelijkheid te bieden om, tegen een goed betaalbaar bedrag, narrowcasting voor hun bedrijf in te zetten. Vervolgens hebben wij dit bedrijfsconcept als nieuw bedrijf in de markt gezet en is het een groot succes geworden.

In vijf jaar tijd nemen inmiddels 300 klanten in Nederland onze software en abonnementen af. Waarom doen wij dit? Allereerst omdat wij onze producten en dienstverlening superleuk vinden. Mijn kracht zit in het ontwikkelen van nieuwe business concepten en die zelf in de markt zetten. Mijn expertise is business development. Ik heb een technische achtergrond, ben elektrotechnisch ingenieur en heb Marketing gestudeerd (NIMA A & B). Voordat ik zelfstandig ondernemer werd, deed ik ook business development bij grote bedrijven. Business development is mijn kracht, omdat ik de behoefte van de klant kan koppelen met techniek. Niet vanuit de techniek een product in de markt zetten, maar goed kijken naar waar de markt op zit te wachten. Hoe zit de markt in elkaar? Waar is behoefte aan? En het vervolgens goed in de markt te zetten.

Het business concept van narrowcasting voor het midden- en kleinbedrijf is een groot succes, omdat het goed aanslaat. Het houdt je jong van geest en scherp. Wij vinden het belangrijk dat het mkb goed geholpen wordt. Wij hanteren daarom goede prijzen en hebben een laagdrempelige helpdesk.

Daarnaast heb je de grotere bedrijven die narrowcasting gebruiken om hun medewerkers op de werkvloer te informeren, bijvoorbeeld een scherm bij de receptie, kantine, koffiehoek of zelfs in de productiehal. Juist voor de medewerkers die aan de achterkant, in de fabriekshal, aan het werk zijn. Zij hebben een afstand tot de mensen op kantoor en worden op deze manier toch goed door hun werkgever geïnformeerd.

Wat is jouw toegevoegde waarde voor het VICK? Heb jij een expertise die je vrijblijvend zou willen delen met de leden van het VICK?
Mijn expertise is business development. Door mijn werkervaring zie ik snel of bepaalde concepten wel of niet aanslaan. Als er leden zijn die een idee hebben voor een nieuw product of nieuwe markt, dan kan ik daar een oordeel over geven of dat wel of niet slaagt. Ik ben redelijk ‘breed’: ik heb verstand van ICT, marketing en techniek. Daarnaast ben ik een echte analyticus. Op het gebied van klanten en verkoop zie ik waar de knelpunten zitten en help ik graag mee deze op te lossen.

Naast je werk heb je ongetwijfeld ook hobby’s (of iets wat je graag doet) waar wij nog niets over weten. Welke zijn dat en waarom zijn dat jouw hobby’s? Wat trekt je erin aan?
Thuis heb ik een eigen dartkamer, want ik ben een fervent darter. Elke dag oefen ik minimaal een half uur. Daarnaast dart ik met een team in de competitie. Het competitie-element spreekt mij erg aan: altijd willen winnen!

Met mijn team sta ik in de tweede divisie en zit ik bij een Tilburgse dartvereniging. Mijn dartploeg heet ‘De Quukskes’, ik ben de captain en regel alles. Ik ben een stabiele, fanatieke speler en dart elke week in het café. Er doen gemiddeld 120 à 130 dartverenigingen mee aan de competitie. Elke week heb ik een dartwedstrijd. Destijds ben ik met darten begonnen, omdat ik het een erg leuke sport vond en nog steeds vind. Mijn drie zoons maken inmiddels ook deel uit van het dartteam.

Als Michael van Gerwen, de nummer 1 van de wereld, dart, zit ik aan de buis gekluisterd. Ik ben een echte fan!

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET VICK?

Wil je weten wanneer wij jou als Kempisch ondernemer uitdagen om je horizon te verbreden? Wanneer wij jouw expertise nodig hebben om inzicht te krijgen? Wanneer je mensen leert kennen die jij interessant vindt, en die ook interesse hebben in jou? Wanneer jij ongegeneerd achterover kunt leunen en ontspant bij een heerlijk diner en interessant onderwerp? Laat je aangenaam verrassen door het VICK nieuws!

Nieuws voor ondernemers door ondernemers, met o.a.:
– Wie is het VICK? Leden stellen zich voor en delen waardevolle informatie;
– Wat doet het VICK? Een overzicht van onze bijeenkomsten en evenementen;
– Wat vindt het VICK belangrijk? Wij onderzoeken de belangrijkste thema’s op ondernemersgebied en delen actuele informatie.
Ontdek het VICK en ontmoet interessante ondernemers in een ontspannen setting.

VICK NIEUWS

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN HET VICK?

Wil je weten wanneer wij jou als Kempisch ondernemer uitdagen om je horizon te verbreden? Wanneer wij jouw expertise nodig hebben om inzicht te krijgen? Wanneer je mensen leert kennen die jij interessant vindt, en die ook interesse hebben in jou? Wanneer jij ongegeneerd achterover kunt leunen en ontspant bij een heerlijk diner en interessant onderwerp? Laat je aangenaam verrassen door het VICK nieuws!

Nieuws voor ondernemers door ondernemers, met o.a.:

–    Wie is het VICK? Leden stellen zich voor en delen waardevolle informatie;

–    Wat doet het VICK? Een overzicht van onze bijeenkomsten en evenementen;

–    Wat vindt het VICK belangrijk? Wij onderzoeken de belangrijkste thema’s op ondernemersgebied en delen actuele informatie.

Ontdek het VICK en ontmoet interessante ondernemers in een ontspannen setting.

VICK NIEUWS